30 juni 2010

Idag har jag stressat som fan.
När jag stängde butiken vid nio så hade vi haft 188 kunder.
Kund 178 blev arg. Hon stog och flamsa med sin vännina när de skulle betala. Så jag bad dem att skynda på för att de stod fem kunder bakom dem. Så vänder sig kvinnan om, och börjar skälla ut mig på engelska "You can’t talk to me that way. This is your work, your suppose to be like a slave. I was just getting my purse *snabbar till med fingrarna som dem mörkhyade kliché kvinnorna gör på film*” Sedan traskade hon ut därifrån och jag står kvar där snopet.
Jag bad henne ändå snällt.
Aja.
Hitta mina dröm skor idag. De köpte jag.



I morgon är de näst sista jobb dagen för veckan sen är de fredag och lördag ledig. SÅ SKÖNT. De sägs att de ska bli skönt väder på fredag.

Men nu, spikmatta sedan säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar